Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> "Odlingskärl"
          Robin
          Inlägg 09-02-2010, 22:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 27 854

Hej. Jag funderar på att samplantera ett antal växter i mitt vardagsrum. Jag skulle vilja odla i ett rektangulärt kärl som är ganska stort: ca 1,5 m långt, 40-50 cm brett och kanske 40-50 cm högt. Är det någon har något liknande, var kan jag få ta på ett dylikt? Tänker mig ha kastanjevin, en kopparranka och en Philidendron och några ormbunkar eller liknande. Är även på jakt efter tråg till mina fönsterbrädor. Det gör inget om inte "kärlet" kostar skjortan och dessutom är snyggt, men det behöver inte vara det... tongue.gif Tacksam för tips!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrids
          Inlägg 10-02-2010, 13:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Ett råd kan vara att hålla växterna i separata mindre krukor och ställa ner dem i massor med lecakulor. Då är det lättare att ge separata och olika gödsel och vattengivor och svagare växter blir inte utkonkurrerade lika lätt samt att det är lite enklare att plantera om och så. Då kan man också ställa dit "säsongskrukor" som byts ut (julstjärna, primula etc). Detta gör dessutom att hela anläggningen väger mindre. Risken är dock att du får vatten stående i botten som blir en flugkläckningsanläggning, men om du inte har avrinning i lådan kan ju det även hända med jord.
          Jag gillar Lindesbergskrukan och Terrace har ungefär den form du söker men den är lite kortare (90 cm) http://www.madebyfagerdala.se .

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon