Hej, jag köper också allt ekologiskt. Jag skulle tycka att det vore intressant att jâmföra priser med er beträffande mat i Sverige.Jag bor i Frankrike. JAg vet ej vad "Konsumentverket" har för matkostnadspris per må,ad, men jag ger ej här några exempel på mat köpt i ekologisk affär.
Potatis, 18 kr kilot. Lök 23 kronor kilot. Apelsiner 18 kr kilot. En sallad 15 kr. En liter råmjölk (ej uppkot, direkt från kon) 18 kr. "Vanlig" krav mjölk 10.50 litern. 250 gram smör 19 kronor. 4 yogurt (ett paket) 9.90. Kravost (hårdost, 110 kr kilot. Mhjöl (finns allt fan 12 kronor kilpt till 25 kronor kilot. Vill någon ha ytteligar information är det bara att ni höra v er.
Hälsningar
Gunilla
CITAT (Meriona @ 13-02-2010, 16:06)

Jag har inte orkat bryta ner kvittona från Ica och Konsum i mat resp annat. Men 1000 kr i veckan handlar jag nog för minst till mig och sonen (15-åringar äter som hästar), gissningsvis kan väl 3/4 av det vara mat. För godis och läsk är väl inte mat, eller är det? Det beror ju alldeles p hur man lever. Jobbar man heltid och är aktiv med annat så hinner man inte leta extrapriser och göra långkok som man kanske kan göra om man är hemma. Definitivt inte baka, det orkar jag inte. Jag diskar halvt ihjäl mig som jag gör redan. Men att ha matlåda med sig till lunchen, det sparar ju en hel del.