Jag tror att just det faktum att jag inte anser att man måste äta kött eller fisk varje dag håller mina kostnader nere det finns en massa goda vegetariska rätter med linser/bönor grönsaker och liknande. +Jag kollar efter bra priser på bra råvaror ex. när de säljer lax till ett bra pris köper jag och fryser in portionsbitar. Billig falukorv och liknande brukar jag inte köpa men det har hänt att jag köpt billig blodpudding ibland men annars köper jag inte så mycket billigt ifall jag misstänker att råvarorna nog inte var de bästa precis. Jag tycker själv att jag äter bättre än de flesta andra jag gör egen riktigt god müsli med dinkelflingor, osvavlade aprikoser, nötter, kryddor och en massa annat gott som jag äter till frukost. Troligtvis kostar den mer per kg än köpevarianterna men den smakar inte damm som butikernas + jag slipper de sockrade frukterna och russina som jag inte vill ha. Jag äter inte en massa konstiga tllsater vill jag ha kakor och dyl. kan jag baka dem själv +chips och sånt har vi aldrig ätit hemma hos mig så jag har inget behov av det. +Jag föredrar att dricka hembubblat vatten för det mesta.
Kyckling köper jag sällan jag säger som en av damerna i Big fat ladies -En skiva wellpapp smakar mer än kycklingarna i matbutiken. Möjligtvis att det kan funka i en gryta el. dyl. där såsen kan ge smak.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|