Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> "Odlingskärl"
          Robin
          Inlägg 09-02-2010, 22:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 27 854

Hej. Jag funderar på att samplantera ett antal växter i mitt vardagsrum. Jag skulle vilja odla i ett rektangulärt kärl som är ganska stort: ca 1,5 m långt, 40-50 cm brett och kanske 40-50 cm högt. Är det någon har något liknande, var kan jag få ta på ett dylikt? Tänker mig ha kastanjevin, en kopparranka och en Philidendron och några ormbunkar eller liknande. Är även på jakt efter tråg till mina fönsterbrädor. Det gör inget om inte "kärlet" kostar skjortan och dessutom är snyggt, men det behöver inte vara det... tongue.gif Tacksam för tips!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Robin
          Inlägg 14-02-2010, 09:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 27 854

Hej! Ja, det är en god tanke, ska kolla upp materialet. Funderar på om bilmattor kan funka, det måste vara 100% vattentätt. Det är ju standardmått så det måste finnas något färdigt tänker jag mig. En sån här aluminumform för bakande vore optimal, men jag tvivlar på att det finns så stora.

Jag har lite tankar kring krukbygget, som det vore toppen att få feedback på. Jag har gjort en genomskärningskiss på hur jag tänker mig. Vad som inte framgår är att jag har för avsikt attdrilla ett gäng hål i plastbyttan.Funkar inte att ladda in albumbilder med Firefox på Mac? Här är externlänken till genomskärningsskissen:

http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...&album=4159

//Robin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon