CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-02-2010, 19:03)

Jag har varit i Kiruna, jag har varit i Smygehuk, jag har varit i Haparanda, jag har varit i Strömstad, jag har varit i Tärnaby och en himla massa ställen däremellan....men jag har aldrig varit på Gotland!!!
Nu har jag just beställt en 4-dagars resa dit första veckan i juni!
Det ser jag verkligen fram emot! Hoppas, hoppas att vädret blir bra och att nån enda liten ros slagit ut några blommor....men det lär väl ska finnas platser värda att se även utan rosor!?
Förresten; vet ni vart Sveriges geografiska mittpunkt finns? Jo, i Flataklocken!
Sorteras i lådan "onödigt vetande".
Jag har aldrig varit i, och jag skulle VÄLDIGT GÄRNA vilja åka till LOFOTEN i september-oktober när Späckhuggarna anländer.... Det har varit EN av mina STORA drömmar i många år...!!!
För 2-3 år sedan var även Öland och Gotland mina önskemål, då jag aldrig hade varit där heller.. men så, på bara några dagar, fick jag uppleva dom båda två!!!! Samma sommar!!! Samma månad!!! Hujjedamig var jag var lycklig!
Trots mulet och regnigt var och varannan dag så fick jag min dos av "Den Gamla Tiden"!
Jag cyklade (ensam) hit och dit för att hinna se, allt vad jag orkade... Herregud vad mina ben värkte, men det var det värt...
Jag har t.o.m en ganska stor bit av en rauk som min bofasta väninna tillgav mig, 435 milj. år gammal.... Snacka om ödmjuka och Allsmäktiga känslor...
Flataklocken har jag bott "granne" med... (1,5 mil därifrån)
Edit: Förlåt Christina, men det här blev ju inte riktigt rätt!!! Lofoten ligger ju i Norge och jag kom av mig ... Tänkte bara på önskemål...
(virriga jag...)Önskar dig givetvis en TREVLIG resa i juni, med hopp om sol och värme!!!
Redigerat av Sussie F-Flower: 14-02-2010, 23:39