Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blom dödaren vill ha skötselråd
          coffeeaddicted
          Inlägg 10-02-2010, 11:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 27 864

Det finns nog ingen blomma som överlevt 2-3år hos mig. Jag är expert på att glömma bort att vattna, vattna för mycket, få mögel i jorden och ställa i fel läge rolleyes.gif

Jag har:
          En porslinsblomma
          2 ampel liljor
          2 murgrönor
          2 fikusar
          1 aloe vera
          1 nån som heter nått med prins eller vad det va... röd/grönbladig sak
          1 palmaktig sak
          1 stendöd ormbunke innocent.gif

Fråga mig inte om arter, för det har jag ingen aning om. Jag tänkte fota senare så att ni får hjälpa mig artbestämma så jag kan sätta lappar på krukorna giggle.gif

Tyvärr så är de flesta fönstren dragiga här, samt att jag kan bara ha blommor på blombrädan i vårat sovrum för annars tar barnen ihjäl dom istället. Så de flesta blommorna finns i köket på hög höjd eller står på hyllor o hänger i amplar på väggen.

Vad vill blommorna i överlag ha för klimat? Porslinsblomman tål det mesta har jag förstått och vill ha det kallt just nu. Dock så har några blad blivit gula nu och ramlat av, samt att en del blad skrumpnar och blir vita confused.gif
          Men hur vill de andra ha det?

//Blomdödaren

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Inga från Närke
          Inlägg 15-02-2010, 16:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Finns även små fåglar man sätter i krukans jord och så kvittrar fågeln när blomman är törstig=torr.

Nackdelen är att den kan börja mitt på natten när man sover annars var den bra, hade det i 2 blommor för att testa men tröttnade på att bli väckt.

Har övergått till sidenblommor, garderobsblommor och orkideer de är lättskötta alla för en som är som du glömmer att vattna eller vattnar för mycket. Bäst är att glömma vattna för dessa 2 sistnämnda, den första behöver ju inget alls naughty.gif

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 01:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon