CITAT (zippoo @ 15-02-2010, 18:58)

140-150kr/st låter ju väldigt billigt men jag skulle gissa att det är som med alla andra ledlampor att man får vad man betalar för(oftast) tyvärr

men jag vet inte, så någon mer ledkunnig får gärna berätta vad h*n tror.
Ja, priset är det ju inget fel på, men sen tillkommer då flygfrakt, införselmoms, införsel- och deklarations- avgift till speditör m.m. Dioderna är defenitivt inte av högsta kvalitét, för då skulle panelerna kosta mer och ha exakt angivna våglängder. Ett så stort antal dioder betyder
low power led´s i stället för
high power led´s som har ett mkt starkt och intensivt sken, med en 120gr spridning. Företaget verkar vara bra på mycket men är det knappast på anpassade dioder. Garantier, CE-märkning är en anna aspekt som är viktig att komma ihåg, samt att man får rätt spänning när man betäller hem. Jag skulle inte vilja ta hem och sälja en vara där kanske en stor %-andel blir till reklamationer, vilket ger missnöjda och besvikna kunder och leverantörer, höga kostnader samt dåligt rykte.
En sak är dock helt säkert; Anpassade växtbelysningslampor ger ett mkt bra resultat med bara en bråkdel så stor energiförbrukning jämfört med HPS-lampor, och lysrör. Lysrör innehåller farliga kvicksilvergaser och kommer att fasas ut och ersättas med led-lysrör (som redan finns framme - även med 460/660nm).