Jag ska också ha i sommar, men jag har inga planer på att lägga ner odlandet, (kanske fel av mig) köpte ett växthus förra året som ska upp så fort det bara går för den tänkte jag fylla i sommar. När jag var barnledig förra gången så odlade jag som bara den, så härligt att strosa i trädgården och planera gräva och annat medans den lille sov, små barn sover mycket...... blir väl värre i år då med en liten huligan som inte sover lika mycket.
Smultron var en stor hit, nästan varje dag gick det att plocka någo bär och varje gång man gick ut gick min yngsta och kikade om det fanns något att plocka, sätter man smultron på flera ställen så tar det en stund för dom att gå runt o kika
Ska nog satsa på mera ätbart, i år ska det inte bara bli perenner utan tänkte även satsa mer på grönsaker, vi får se hur det går, går det åt skogen så gör det det men blir det som jag vill så blir jag jättenöjd med resultatet hur det än blir, skulle nog gräma mig mer om jag inte sådde något och sedan kände att jag kunde ju ha gjort det.
När gubben kommer hem får man passa på o gå ut och pyssla en stund, perfekt för då får dom lite egentid dom med....
Längtar så efter sommaren, men det är mycket att göra nu innan.