Då kan det ju passa med en varning i denna tråden. Jag tror alla partier och de flesta idrottsföreningar gör vad som helst (nästan) för att få så mycket bidrag som möjligt.
Socialdemokraterna var på besök på dotterns högstadieskola. De som var lite intresserade kunde skriva på att de ville ha mer information. Detta ledde till att dottern registrerades som medlem och vi fick massa utskick därifrån. Det dröjde ett tag innan det gick upp för mig att hon faktiskt var registrerad som medlem, vilket hon inte själv visste om. Jag ringde runt till massa människor i partiet och fick leva om ordentligt för att dels få henne struken och dels få reda på hur mycket i föreningsbidrag de plockat ut på henne. Hur mycket de fått i bidrag på hennes namn lyckades jag inte få reda på. Naturligtvis får hon gå med i vilket parti hon vill men hon ska själv välja, hon ska inte bli kapad av ett politiskt parti.
När sonen spelade innebandy så var det ett krav att lämna namn och personnummer på samtliga familjemedlemmar de måste också vara medlemmar fast de slapp betala medlemsavgift. Jag vägrade. Jag anser att det är bedrägeri att på ett sådant sätt plocka ut så mycket som möjligt i bidrag.
Tyvärr så har vi ju sett genom åren hur flera politiska ungdomsförbunden fifflat för att få så mycket bidrag som möjligt. Och det är i ungdomsförbunden våra politiker skolas som ska sköta hela Sverige så småningom. De får ju i sig bedrägerikunskaperna med modersmjölken.
|