CITAT (Simplicity @ 18-02-2010, 09:01)

Jag som redan bor i obygden och har det stilla å tyst i min vardag... var ska jag få det lugnt då? Var rehabiliterar jag mig???
Jag har varit utbränd en gång i tiden, pga stressad arbetssituation och familjeliv. Skogen som jag ju lever i skulle inte ha hjälpt mig ett dugg då. Tystnad hade gjort mig galen...
När det var som värst minns jag att jag tog mig en tur till närmaste stad och flanerade. Det var ro för mig. Myller o rörelse kring mig å ändå inga krav på att prata och umgås med de jag mötte, som det är hemma i byn, men trevligt ändå ifall man mötte nån man kände.
När livet blir outhärdligt, längtar man bort. Man vill till en miljö som man i viss mån kanske romantierar och som man tidigare mått bra i. Men tänk på att varje tillvaro har sina praktiska problem. Även om du bor i vildmarken måste du ha en inkomst, du måste äta, det är betydligt svårare med kommunikationer osv.
Man måste se hela bilden innan man kan börja väga fördelar mot nackdelar. Om man bara kunde väälja fördelarna skulle det ju vara smidigt, men så är det sällan...
Realisten har talat!
.
Kan det ligga något i det att man behöver en motpol?
Vi som lever i stadsbrus, behöver lugnet och tystnaden för att stressa av.
Ni som lever i tystnaden, är tvärt om, ni behöver liv för att stressa av
Redigerat av pejori: 18-02-2010, 09:04