Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Efterlyses! Moses Brinnande Buske
          Lulle
          Inlägg 08-07-2004, 11:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 73
          Medlem nr: 1 181

Hej på er alla!

Vet inte om jag är på rätt avdelning men jag provar här.
          Finns det någon i detta avlånga land som vill sälja en eller två plantor moses brinnande buske har letat men förgäves. Eller vet någon vart man kan få tag i en sådan?

Tackar på förhand och trevlig sommar.

Susan rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tuss
          Inlägg 08-07-2004, 22:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 2 290

Bakker, Easyplant/Rosenlust och Hortogrenn men när det gäller lökar har jag absolut bäst erfarenhet av Bakker. Mycket bra blomning och en garanti som gäller utan krångel.

Easyplant/Rosenlust har för mig varit rena nitlotten. Levande växter klarar inte riktigt en vecka på posten och fler plantor har dött/varitdöda vid leverans än de leveande. Dessvärre är de jättesvåra att få tag på men efter måga om och men, brev och e-post så har jag fått en del reglerat. Ska ta en dust till med dom eftersom sista försändelsen var det torraste elände jag sett.

Hortgreen blev jag varmt rekommenderad och jag köpte en del av dem i höstas. Letar förtvivlat efter åtminstone något grönt, trodde jag visste vart jag planterade växterna, men uppenbarligen inte.

Nej, trädgårdsmästaren är nog bäst men garantier bör man kolla innan man köper, särskilt om man köoer en speciell färg av en blomma - ni vet den där ovanliga som ni letat efter så länge som sen visar sig vara den vanliga som trädgården redan översvämmas av. Suck. Tacka vet jag frösådder - varje planta blir i alla fall billigiare. Just nu gläds jag över privatköpta frösådder, få misslycakdes, många lyckades och det var inte alltid det jag köpte men resultatet är vida bättre än vad fröfirmorna lyckats ge mig till det sexdubbla priset.

Jag rekommenderar varmt att köpa både frö och plantor här på Odlas köp och sälj. Man får mycket mer för pengarna och faktiskt mycket bättre också.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 07:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon