En katt får i snitt två kullar per år dom kattungarna generarar i sin tur hur många ?ja det är lätt att räkna ut eller hur !för många helt enkelt,tror inte det finns någon siffra på hur många av alla de här kattungaran som blir kastrerade,men helt klart har vi nu har så mycket katter i Sverige så det har blivit ett problem som vi inte kan hantera.Att sitta här och anklaga varan hjälper inte katten ett dugg ,men vi kan diskutera sakligt och lugnt HUR det skulle kunna vara eller bli.Det kommer alltid att finnas människor som skaffar djur och sen gör sig av med dom på ett eller annat sätt eller misshandlar dom eller strunta i att ge dom mat och omvårdnad,alla har inte vår empati för djur och dess väl och ve.Även om man älskar katter så har vi alla olika sätt att se på "kattproblemet",jag skiter i människorna jag tänker på katterna och vad som är bäst för dom och då innebär det inte för mig att rädda var enda katt till varje pris,vi måste göra det som är bäst för katterna inte det som vi mår bäst av.
|