Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trasigt växthus, Första hjälpen till plantorna
          skogstroll
          Inlägg 30-08-2009, 11:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

igår "föll" en björk rätt på mitt växthus och pajade en del rutor och en del av stommen. -cry-.gif Jag har för en gångs skull en fin chiliodling och många frukter som ska mogna. En presenning skyddar det trasiga området. Nu har jag tagit upp mina käraste chiliplantor, en cayenne och en chocolate scotch bonnet och satt i ett litet sladdrigt plastväxthus från Rusta... kommer de att att tappa frukterna? De har nog inte lika varmt och skönt som i växthuset. Om någon har tips hur man kan skydda dem från undergång vore jag väldigt tacksam!!! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annetorp
          Inlägg 25-02-2010, 16:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 56
          Medlem nr: 19 987

Igår köpte jag ett sånt där plastväxthus till mitt växthus jag hade tänkt att värma på lite tidigare. Jag har inte kunnat ta mej in i växthuset på ett par veckor, men idag skotta jag mig fram och fick upp dörren. Till min fasa fear.gif upptäckte jag att 8 rutor hade gått sönder av snöns tyngd. -cry-.gif De rutor kommer att bytats ut mot kanalplast. jag har planerat att byt ut rutorna i taket det senaste året till kanalplast. Bara för att komma igång tidigare med odlingen. så i år blir den sen också. no.gif
          Ha det bra
          Mvh
          A

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 14:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon