Jag är realist och har en bra insikt i den bransch som vi pratar om. Sedan vill han enligt utsaga driva detta som enda företag om jag tolkar han rätt. Kan låta negativ visst men jag försöker aldrig försköna något eller ge någon falska förhoppningar så slipper man få den biten grusad längre fram. Givetvis ska man ha visioner inget fel i det men detta är ändå en satsnng på ex antal hundra tusen minst i start och då räknar vi lågt sedan tillkommer löpande kostnader och underhåll som skall betalas och det är ett antal tusen där. Sist ska man kunna leva på det och i regel tar de ett till två år innan en genföretagare går plus och det är i mindre riskfyllda bransher. Skulder bygger väldigt lätt på sig och inte så jättekul att stå där med jätteskulder om det rasar.
har inget emot varken krav, ekologiskt, rättvisemärkt och alla dessa standarder men jag vet faran i att grunda ett företag på sådana förutsättningar. Det är ju ändå en och annan blombutik som fått slå igen tack vare lite väl utsvävande ideér.
Sedan kan man ju väga in annetorps ekvation med 1000kr/kvm för att gå runt vilket innebär antingen 1.2 miljoner per år eller hundra tusen med de förslag som dykt upp och ska man ha 1200kvm så är 1.2 miljoner i minsta laget för en sådan anläggning och 100000 är på tok för lite för att det ska gå runt, tänk vad en normal lön kostar per år innan skatter osv.
Så negativ är jag inte och inte elak är jag inte heller utan bara ärlig.
|