2 liter är väl ganska normalt. Jag tror inte heller på att man ska tvinga sig att dricka vatten när man inte är törstig, varför skulle man göra det? Om man nu inte har någon sjukdom som gör att kroppen inte säger ifrån att den behöver vätska.
På sommaren har det hänt att jag druckit 4-5 liter, nu på vintern är det kanske bara 3 dl eller så plus en massa te (har också trott att svart te och kaffe inte räknas, att man måste dricka
mer vatten för att kompensera det.) Min pappa dricker
bara (svagt) kaffe

, på sommaren kan det hända att han dricker vatten någon gång när han kommer ihåg det. Han får kramper i benen varje natt av vätskebristen men måste ändå tvinga sig att dricka, känner sig aldrig törstig trots att han har lite åldersdiabetes. Jag brukar springa efter honom med juice eller nåt på sommaren, är rädd att han ska svimma eller så, det är ju inte normalt! Häromåret jobbade han hårt fysiskt i full sol hela dagarna när det var typ 30° och drack ingenting

. När jag gick ut med vatten till honom sa han nej tack, jag vill inte dricka något för då svettas jag så!

Dvs han hade slutat svettas, så uttorkad var han!

Det kan väl för f-n inte vara nyttigt att göra så! Några dagar senare fick han åka ambulans till sjukhuset med hemska smärtor, han som aldrig har ont eller är sjuk annars. Det visade sig vara njurstenar. Men enligt honom hade det inget samband med att inte dricka.

Jag vet i alla fall var jag har fått min envishet ifrån.