CITAT (sqrulan @ 05-03-2010, 12:35)

Idag så mår jag super dåligt för att JAG bestämde att mina djur skulle dö fast dom var friska, mina vackraste lapphundar Raija o Sarco. Det gör så djä...a ont då jag tänker på det.
Jag fick två barn på två år och jag orkade inte med dom, men det fel som jag gjorde var att jag bestämde att dom skulle dö.
Man får leva med sina dåliga beslut, idag skulle jag aldrig göra så! Men jag kan inte återkalla det som har hänt, just nu så grinar jag så jag ser knappt vad jag skriver!

Det förstår jag precis hur det känns!!! För 4 veckor sedan fick jag också ta bort min fullt friska hund pga att jag kände att jag inte längre kunde ge honom den tid som jag ansåg att han var värd.

Fullt frisk och nyss fyllda 8 år var han. Nytt jobb och ingen möjlighet att ha med honom i jobbet som han tidigare varit.
Beslutet var ändå det bästa...
Att ha husdjur när man har fullt upp ändå är inget vidare. Man kan inte ha dom bara för att man ska ha dom... Husdjur ska innebära lugn och harmoni, tycker jag. Man ska känna glädje över att gå ut och gå eller träna. För vi vill ju ha "glada" djur, eller hur?
Känns det som ett "måste" ska man se över sin situation, tycker jag.
Som tur var så fick jag bara kloka och medhållande ord av veterinären som avlivade honom. Hon tyckte att det var HELT rätt!
Men det var SKITJOBBIGT!!!