CITAT (Starfight @ 05-03-2010, 19:52)

Jag pärlar pärlplattor jag, började med det i höstas när jag blev arbetslös för att något bra tidsfördriv. Tänkte bara testa det ett tag, men nu är jag helt fast i pärlträsket. Jag gör mest om foton till pärltavlor, skall ge mig på mitt största projekt nu till veckan. Det skall bli en tavla i svartvitt av Michael Jackson i helfigur som kommer att bli 45*100cm, det kommer att gå åt ca 19600st pärlor phuu!
Här kommer lite av vad jag gjort.
Ca 45*40 och ca 6500 pärlor
Ca 45*40cm och ca 6500 pärlor
Favorit radiostationen
Ca 45*23cm och ca 3900 pärlor
Phju... Lite pilligt det där va!!! Jag tycker man får halvt frispel bara när man ska hjälpa dottern med sina grytunderlägg...
Själv pysslar jag inte så utan jag håller på med belysning på fritiden (den lilla man har som småbarns förälder) då specielt LED. Bygger egna lister och spottar.
Är väldigt kul då LED drar en bråkdel av vanliga glödlampor/hallogen och så är det endast din fantasi som sätter gränser.
Här är min köksbelysning med 6 dioder i varje spott, drar ca 3watt tog 1 timme att tillverka i teak.
Samma fast utifrån
En skylt till min dotter. Rosa dioder 6st i en ek-list. Skylten är gjord i en laser men kan även fixas med en "dremel" själv. Drar ca 1-1,5watt och funkar även som natt belysning.
Samma skylt men med taklampan tänd
Har fler men måste spara lite åt senare med

Betong gjutning börjar kittla lite med, specielt efter tittat på detta forum....