Åh vad jag blir nästan gråtfärdig att det finns så många som tänker på dessa vackra varelse.
Vilka underbara bilder Olle!

Fint ljus det var också...
Igår morse var jag ute kl.07 och fyllde på alla matstationerna, byte ut vattnet och även rev upp morrötter och applen åt dem.
Men så hade vi trädfällning inbokat igår och med all folk och oväsen kom djuren så klart inte i närheten av tomten
Så snart som vi alla drog oss tillbaka in i huset började de sakta visa sig runt tomtgränsen igen. Nyfikna på vad som pågick var de nog också

Det tog inte länge innan de var på matstationerna igen, men lite tveksamma var dem faktiskt...
Imorse när jag gick upp stod det 8 stycken rådjur runt en enorm björk som vi fällde igår och åt säkert på dem mumsiga knopparna som fanns långt långt upp över marken bara dagen innan...

Hoppas inte de blir dålig i magen av det?

Jag kommer definitivt att fortsätta plåta och filma dem och skall lägga in dem i mitt album här
De försvinner inte härifrån under sommaren även om de kanske inte kommer vara här lika mycket. I sommras låg jag i hängmattan ungefär där mina bilder tagits och det kom ett modigt litet djur springande upp på kullen, såg mig och frös. Jag tittade upp på den och sedan tittade ner på min bok igen och låtsades fortsätta läsa (med förhoppning att mitt ointresse skulle hjälpa med att inte skrämma bort djuret). Det funkade och denna underbar liten kreatur fortsatt att gå förbi (bara 2 meter i från mig!!!) som om jag inte fanns där

Vilken känsla det var!!