nej han mobbas inte. bara skitjobbig. Hade hans handlingar varit riktad mot en specifik person så hade jag nog tolkat det som mobbing men han är likadan mot alla.
Ena dagen får man beröm för det goda arbetet man gjort för att nästa dag kan han ta samma grej och kasta iväg för att det är så kasst. Han kan ställa sig och skrika för ingenting och är ALLTID emot det alla säger. Han informerar inte om något, inte ens sådant som är nödvändigt för att man ska kunna utföra sitt arbete. Häromdagen hade han gett en av mina uppgifter till en ny kille, utan att informera mig om att jag inte ska jobba med det längre. det uppdagades när den nye killen av en slump bad mig om lite hjälp. det var ett projekt som jag jobbat på i ett och ett halvt år så jag hade gjort ganska mycket, men det hade inte nya killen fått reda på det heller. Han ställer aldrig upp och hjälper till, men han förväntar sig alltid hjälp på studs när han behöver det.
Man tappar ju lusten att jobba när man inte får förutsättningarna att göra ett bra jobb.
jag tycker att kulturen på mitt företag är väldigt hård överlag, det är väldigt vanligt med utbrändhet och det vittnar ju om att det är många som mår dåligt!
|