Här äts inte mycket kött överhuvudtaget. Kompenserar proteinet med bönor och linser... är faktiskt gottigott! Sen äter jag mejeriprodukter och ägg. Kött äter jag när det bjuds på det men aldrig hemma.
Övriga familjemedlemmar äter kött, men inte gris. Köper emellanåt färs och kött av en kompis som är bonde i grannbyn, det är finemang att kunna göra så! Dels blir det ju verkligen närproducerat och dels stödjer jag henne i hennes rörelse så att hon kan fortsätta.
CITAT (ängsvädd @ 07-03-2010, 15:41)

Vilka tillskott måste jag äta när jag skippat däggdjurskött o fågel?
Jag har lätt att få järnbrist så jag tar tillskott av detta. Har en kompis som är vegetarian och som aldrig har det bekymret. Kött är ju en stor källa till järn annars. Man kan ju tänka på att äta järnrika grönsaker iofs. Gröna grönsaker som spenat och broccoli innehåller mycket järn. Sen kan man ju använda järngryta då man kokar maten. Ska sätta en större odling med spenat och mangold till sommaren som jag ser fram emot att fylla frysen med!
Du kan annars höra med hälsokostbutiken om tillskott för vegetarianer. Om man tar bort mejeriprodukter kan man få brist på d-vitamin under vinterhalvåret.