Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Förfrågan på träd från Esveld blev leverans - NU!
          Fasting65
          Inlägg 16-03-2010, 10:56
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 946



          Nu är kokta fläsket stekt...

          Jag inledde en mailkonversation med Esveld (www.esveld.nl) i februari där jag efterfrågade en Acer Palmatum "Stella Rossa" i större exemplar. Jag ville bl.a veta skillnaderna på de olika storlekar som de har i sin webshop. Jag frågade också om de kunde leverera i slutet av april OM jag lägger beställning nu. Jag fick svar, och var ganska nöjd, men ville i ett returmail veta totalkostnad (frakt, emballage osv) innan jag gick vidare med beställningen. Inget hände, och jag började fundera om Esveld var så sugna på avslut....tills idag när Posten kom förbi med en jättekartong innehållandes 1 st Acer Palmatum "Stella Rossa" från Esveld.

          Nu uppkommer ju några frågor:
          -HUR kunde Esveld tolka mina motfrågor om fraktkostnad till en order?
          -ÄR det "slutet på april" nere på kontinenten? Mig veterligen är det mitten på mars nu.
          -OM jag bestämmer mej för att behålla trädet -VAD gör jag med en lönn nu? Det är ju typ 40-50 cm snö ute.

          Som lök på laxen nämnde jag i mailkonversationen att jag är intresserad av en Styrax Japonica - större exemplar. Det trädet har inte kommit än, men jag är inte förvånad om Posten ringer på imorrn med ytterligare en försändelse från Esveld.

          Hilfe.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          pebblelake
          Inlägg 16-03-2010, 13:47
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 350
          Medlem sedan:
          22-07-2008
          Medlem nr: 17 736



          Det är inte ovanligt med "missförstånd" från Esveld.
          Jag har beställt ett flertal gånger och preciserat krukstorlek, samt att utbyte till större kruka ej får ske om den lilla krukan är slut, samt storlek på paket.
          Trots det skickar dom större krukor och flera paket med följd att totalkostnaden kan tredubblas.
          Jag sparade varenda mail konversation som jag hade med dom sist.
          Av cirka 6 mail var det just mailet om min justering av ordern som dom inte fått?????
          Jag börjar se ett mönster här.
          Lösningen för mig var att inte betala fören alla fel var åtgärdade. Det tog ca 20 mail!! samt att en olustig kännsla infann sig hos mig. Dom sa sig känna sig utpressade eftersom dom redan skickat plantorna, därför gick dom med på det jag ursprungligen hade skrivit i "mailet som kom bort".
          Det som känns mest besvärande är att jag gärna vill köpa mer av dom kommande år, men jag kanske står noterad som besvärlig kund.
          Trots allt har dom ett grymmt utbud.

          Men mitt råd är: spara all mailkonverstion ,precisera krukstorlek samt att utbyte till större kruka ej får ske samt fråga om max antal krukor i givet postpaket.

          i värsta fall får man väl beställa i grannens namn coolgleam.gif

          Glömde säga att mina övervintrar i en pärkällare, kolsvart och 4 grader plus. jag tar ut dom när knopparna börjar svälla.

          Redigerat av pebblelake: 16-03-2010, 14:00
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 17-08-2025, 09:12
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon