Nu är kokta fläsket stekt...
Jag inledde en mailkonversation med Esveld (www.esveld.nl) i februari där jag efterfrågade en Acer Palmatum "Stella Rossa" i större exemplar. Jag ville bl.a veta skillnaderna på de olika storlekar som de har i sin webshop. Jag frågade också om de kunde leverera i slutet av april OM jag lägger beställning nu. Jag fick svar, och var ganska nöjd, men ville i ett returmail veta totalkostnad (frakt, emballage osv) innan jag gick vidare med beställningen. Inget hände, och jag började fundera om Esveld var så sugna på avslut....tills idag när Posten kom förbi med en jättekartong innehållandes 1 st Acer Palmatum "Stella Rossa" från Esveld.
Nu uppkommer ju några frågor:
-HUR kunde Esveld tolka mina motfrågor om fraktkostnad till en order?
-ÄR det "slutet på april" nere på kontinenten? Mig veterligen är det mitten på mars nu.
-OM jag bestämmer mej för att behålla trädet -VAD gör jag med en lönn nu? Det är ju typ 40-50 cm snö ute.
Som lök på laxen nämnde jag i mailkonversationen att jag är intresserad av en Styrax Japonica - större exemplar. Det trädet har inte kommit än, men jag är inte förvånad om Posten ringer på imorrn med ytterligare en försändelse från Esveld.
Hilfe.