Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Melon, Hur bör de växa?
          Sabina L
          Inlägg 12-07-2004, 09:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 393

Jag har en melonplanta i mitt växthus och undrar om jag ska binda upp den så den kan klättra eller inte? Nu ligger den på jorden och växer och har precis börjat blomma.

--------------------
          Sabina i Huddinge
          Zon II-III

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 13-07-2004, 13:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Kan lägga till att det funkar även utan att ha hängmatta till frukterna men enstaka frukter kan trilla bort + det kan bli så tungt att plantan hasar ner för snöret. Man kan även använda gamla nylonstrumpbyxor, bärnät mm. när man tillverkar sina hängmattor.

På jobbet gör det inget om någon melon trillar ner eller ifall några plantor rasar ner från snöret men där finns det ju också flera plantor. Har varit och tagit lite bilder på melonerna (tyvärr är jag inte söker på vilka sorter det är på bilderna, det är många sorter i raden och de har snärjt in sig i varann)

Meloner till vänster och tomater till höger

Hur mycket man måste vattna beror på hur mycket växten dricker, är det kallt och fuktigt dricker inte plantor speciellt mycket om man jämför när det är soligt och varmt. Det brukar ta ganska lång tid innan frukten blir mogen, är det en melon liknande honungsmelon, galiamelon och liknande så brukar det bli sprickor vid stjälkfästet och frukten doftar starkt av melon när frukten är mogen.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 22:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon