Uppdatering hur det har gått. Min sambo fick 3 stycken behandlingar därefter fick han beskedet att han inte var mottaglig för behandlingen. De kunde inte framkalla eleptiskt anfall och han hoppade inte som det är meningen att de gör när strömmen kopplas in. Så blev det med det. Nu har han fått Sobril istället + någon mer medicin som jag inte kommer ihåg vad den heter, så får vi se hur det går. Kommer hem över helgen i alla fall och det är ju skönt jobbigt att ha honom på USÖ så länge för man vet inte hur det går.
Tycker att Psykavd. inte är ett ställe för personer som har problem. Skulle jag vara där några dagar så blev jag sjuk om jag inte var det innan. Finns bara personal (skötare) att prata med och någon sjuksköterska som delar ut medicinen. Ingen kurator eller samtalsterapute. Läkaren träffar de en gång/vecka ungefär om det inte tillstött något riktigt allvarligt. De hade knappast extra samtal med patienterna när det var en som tog livet av sig för 3 veckor sedan på toaletten i rummet där han bodde. Ingen TV på rummen så det får de samsas bäst det går i ett uppehållsrum. Ingen som bäddar (har inte fått rena lakan på 2 veckor, utan det ska de göra själva (är man då lite instabil) så blir de inte påhejade att de ska göra det. Inte blir det vädrat om de inte själva säger till. Städar gör lokalvårdarna några ggr/vecka men inte ser det rent ut. Det finns ett rum med en träningscykel och träningsställning sådan som man drar i snören (vet inte vad det heter) som man får be dem att öppna dörren till om man vill träna. Ut släpps alla 2 ggr/vecka på en balkong med galler om det inte har tillstånd att gå ut själva utanför sjukhusområdet, men många gånger är de ju nerdrogade nästan men olika tabletter så att de inte orkar ta sig i kragen och göra det. Det finns en tid men kommer ingen så går de inte och hämtar dem. Aktiveras gör de inte. Får se hur han verkar när han varit hemma om jag inte ska ha honom här hela tiden om han vill förståss för jag tycker det verkar botten att ha honom på ett sådant ställe. Tack för att jag fick ventilera mig lite och även informera er.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|