Jag har flera strategier, som funkar lite olika vid olika sammanhang. Vad har ni för strategier?
1. Kör ett träningspass, det ger oftast en mental kick samtidigt som kroppen blir avslappnad efteråt.
2. Klär på mig nåt snyggt och piffar mig, ställer mig vid spegeln och intalar mig själv att jag är stark och vacker.
3. Går ut i trädgården och tittar på hur allt växer, vattnar, pratar med blommorna och visar dem lite kärlek.
4. Som nr 3 men med krukväxterna inomhus (praktiskt nu när det fortfarande är vinter...).
5. Går en skogspromenad, helst tillsammans med min karl. (är lite nojig för att gå själv i skogen nuförtiden efter några obehagliga upplevelser)
6. Lekfightas med karln min.

Vad är era strategier?
Funderar på att sätta upp en lista över humör-höjar-aktiviteter på kylskåpet hemma och varje gång jag känner mig deppad eller har en ångestattack så ska jag tvinga mig att göra minst en punkt på listan. =) Låter inte det som en bra idé? Har ju fått ångestdämpande medicin men jag vill helst bara ta den i nödfall. Bättre att naturliga humörhöjare! Eller vad säger ni? Kan ni hjälpa mig fylla på listan med saker man blir glad av att göra?