CITAT (Epikuros @ 19-03-2010, 23:08)

Trädgård och anläggning, men anläggningen är egentligen inte av stort intresse för mig.
Edit: Det där med plantskolor är lite svårt eftersom att det inte finns några riktiga i Stockholmsområdet. Om det ens finns några riktiga i Sverige. Jag har inte hört talas om en enda som inte importerar...
Ängsäters perenner förökar upp en hel del växter själv så visst finns det i stockholmstrakten men eftrersom det krävs utrustning för förökning av många växter så blir det ju mer ekonomiskt att köpa in en del som sticklingar el små fröplantor.
(+det är ganska stor brist på trädgårdsutbildad personal så även om du inte har körkort kan du ha chans att få sommarjobb inom trädgård fast det är ju hög tid att söka isåfall, testa sånt som bostadsbolag, kyrkogårdar och liknande + testa även Drottningholm efter vad jag förstått när jag pratade med dem för något år sedan så brukar de inte få så många ansökningar till sommarjobben det verkar som folk tror att de redan får många ansökningar och därför aldrig skickar in ansökningar till dem)
Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 20-03-2010, 08:48