CITAT (Myosotis @ 20-03-2010, 12:35)

De pratade om det hela dagen på radion igår, och visst har man all rätt att bli upprörd. Men jag förstår inte varför folk bara blir upprörda över detta, fåren verkar ju ha det relativt bra fast de måste vara inne. Grisar däremot har det verkligen inte bra. Varför är inte folk upprörda över att grisar inte får gå ut? Varför köper folk ägg från frigående höns inomhus, hemskt djurplågeri det också? Kan någon förklara för mig varför kossor måste vara uppbundna hela vintern? Och så har man kosläpp och tycker att det är gulligt att se hur glada de blir och hur de skuttar, men det gör de ju bara för att de har haft det så hemskt hela vintern. Så det här med lamm kommer de flesta att vänja sig vid precis som allt annat djurplågeri. Och som vanligt är det konsumenterna som påverkar hur djurhållningen ser ut.
jag tror inte att folk blir upprörda
bara över lammen utan även över kossorna, grisarna, kycklingarna och äggen. vi har alltid trott att vi är så jävla bra på det här med djurhållning och så visar det sig
hela tiden att vi sköter det vi äter lika illa som vilket annat skitland som helst!
sen att det inte skrivs om kossornas situation i tidningarna dagligdags - ja, det får vi väl göra något åt då ..