Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Olivträd 2, lite deppigt nu...
          Primavera in ant...
          Inlägg 15-03-2010, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 52
          Medlem nr: 26 758

Det är med stor sorg jag skriver dessa rader då det med stor sannolikhet ser ut som att mitt olivträd har avlidit denna svinkalla vinter. crying.gif Detta trots inpackning och värmeslingor enligt konstens alla regler. Frågan är ifall det fortfarande kan finnas liv där inne nånstans så att jag kanske ska ge det en chans att vakna till i vårsolen?

Till saken hör att det är det andra olivträd som går hädan hemma. Mitt förra som jag släpat hem i knät hela bilfärden från ett torg i Chianti i Toscana lyckades frugan mörda genom att vattna med vad hon trodde var en flaska vatten men i själva verket var fotogen från båtköket. Men vem har sagt att trädgårdsarbete alltig ska ske i medvind... slap.gif

Som tur är har jag en "reserv-oliv" som jag fyndade för en hundring i den där blomsterhandeln vid Katarinahissen ni vet, och som nu skjuter skott så man får ducka när man går förbi.

--------------------
          Människor är som vin. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-03-2010, 00:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag har ju iförsig haft en oliv i kruka som klarat lufttemp på -24c, men själva oliven var nedgrävd i en stor snödriva. så snön gjorde jobbet. plast är aldrig bra att skydda en växt med under en längre tid. plus värmeslingor hjälper ju oliven i kylan, dock kan dom bränna bladen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 00:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon