Jag har inte kommit på hur man lägger in bilder ännu
Jag har grävt ut fyra land med en gång som ett kryss mellan och med en rundel i mitten. I ett av de fyra landen har jag kryddor för matlagning. Oregano, timjan osv. I ett land växer olika sorters mynta. De sprider sig så lätt att det är bra att ha dem alla i samma land. I det tredje landet växer "häxörter". Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men de är fina och ska liksom vara där. I det fjärde landet växer jordgubbar och i rundeln i mitten står en taiberry med smultron runt sig.
Jag brukar låta en del av kryddorna blomma. De drar till sig fjärilar och bin, somäven pollinerar mina jordgubbar. När jag lärt mig hur jag lägger in bilder kan jag visa en bild av en av våra gubbar som var lika stor som en clementin! Det blir mängder av bär tack vara alla bin!
Jag tror att det kan bli riktigt snyggt med plattor mellan kryddorna. Gör ett rutmönster med varannan platta, varannat hål och plantera i hålen. Kryddorna kommer ju sedan att breda ut sig olika mycket och det gör säkert att det ser både prydligt och naturligt ut. Bra att ha plattor att kliva på när man ska skörda kryddorna.