CITAT (Berith @ 27-03-2010, 11:36)

Jo jag tycker det är jäkligt tragiskt att se! Vilket Ruda
också skrev i sitt första inlägg men likt förbenat fick några det till att han gjorde sej lustig över henne.

Det var inte de 4 orden "otroligt tragiskt att se" i inlägget jag reagerade så mycket på som inlägget i sin helhet.
Diskutera fetma i olika former kan man göra utan att ta upp en specifik människa som köper en tårta på ett kondis och samtidigt insinuera att hon själv skulle äta upp den. Namngiven eller ej spelar i det här fallet ingen roll. Tänk om det var jag eller du som var den personen. Får man sen dessutom för sig att det är OK att som privatperson gå till personalen för att få information om personen då har man överskridit gränsen med råge. Jag har mycket svårt för att tro att hon står helt utan personer som känner till hennes situation och på det ena eller andra sättet kanske kan ge henne den hjälp hon behöver. Skola, sjukvård, försäkringskassa, arbetsförmedling, soc eller dylikt.
Om nu Ruda tycker att det är "otroligt tragiskt att se" så är det han som har problem med det inte tjejen. Det som är tragiskt är att den stackars tjejen säkert lider p.g.a. sin fetma inte hur Ruda eller någon annan tycker det är att se henne.
Redigerat av *Stintan*: 27-03-2010, 12:15