CITAT (Gossen Ruda @ 26-03-2010, 20:22)

Det jag såg var en tjej som gick in på konditoriet före mig när som vanligt skulle hämta mitt beställda bröd. Hon gick inte, hon vaggade fram. Hon var inte tjock, hon var inte fet, hon var oformligt fet. Rund som en boll. Benen var som oformliga uppsvällda korvar där späcket dallrade för varje steg. Otroligt tragiskt att se. Det blev inte bättre när hon vände sig om och tog en nummerlapp och jag såg ansiktet, hon var ju söt bakom späcket och förmodligen inte över 20 år. Hur kan man bli så fet i så unga år? Inte blev det bättre när jag såg vad hon skulle ha, en prinsesstårta. Det skulle inte förvåna mig det minsta om hon skulle trycka i sig den själv. Hon borde in på tvångsvård på vattendiet i ett halvår för försök till utdraget självmord.
Jag blir så ini helvete förbannad när jag läser det du skriver.
VAD vet du om denna person?
Det finns människor med hypofysrubbningar och hormonella bortfall som ser ut precis som du beskriver, sjukdomar som än så länge trots forskning är obotliga.
Sånna människor fyller också år en gång om året precis som du och jag och då brukar man bjuda på tårta. HUR vet du att det inte var så?
Behåll dina föraktfulla kommentarer för dig själv, du kan inte ha särskilt mycket innanför pannbenet om du kan uttrycka dig så om en vilt främmande människa.
Är det någon som ska in på tvångsvård, så inte är det hon!!