CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2010, 20:43)

Nu är Rudan allt lite småförbannad när han ser all skit som skrivits under hans bortavaro. En enkel kommentar om det tragiska med en överviktig tjej och tantmaffian får skrivklåda. Det blir för mycket att gå in och kommentera detta men jag undrar varifrån Bror Duktig i Lund får sina insinuationer? Inte från mitt inlägg iaf. Taskig läsförståelse? Tydligen är det väldigt känsligt att kommentera fetma, kan det ha att göra med alla trådar om olika bantningskurer, trots att det är den enklaste saken i världen att gå ner i vikt. Ät mindre. Sen kvittar det vilka ursäkter man kan hitta på med sjukdomar och ämnesomsättning. Allt som sätter sig runt midjan har kommit via munnen. Nu struntar jag i det här, OM jag skulle råka få reda på mer om tjejen så vet jag iaf var jag INTE kommer att skriva om det.
Lugn och fin nu.
Klart att det är känsligt, då det fortfarande är rätt "tabu" att avvika från normen och för många ett svårt handikapp, att vara svårt över/underviktig.
Att hitta kläder som passar är näst intill omöjligt eller svindyrt, då det är normalnormen som gäller.
Vill man läsa in mobbning i det du skriver, så gör man det, oavsett vad du skriver.
Det säger mer om den personen än om dej.