CITAT
Vill bara visa att även jag kan konsten att fota djur och växter.
Jahapp! Det var alldeles tydligt det!
Vi får bergans starta Odlas Fotoklubb...
Tackar för den allmänna bastardsvärmaren. *bugar*
Jag brukar se dem ibland, ganska många i taget, men inga i år.
Antalet fläckar har jag inte kommit på tanken att räkna *så klumpigt av mig*.
Fem fläckar, sex fläckar, vad är detta för en fluga månne, med tre fläckar?
(Fläckar tycks vara på modet i insektsvärlden, fråga nyckelpigan

)

Blombock... Är det här samma blombock? (nej det ser jag ju när jag tittar nogare) Är det en blombock över huvud taget? *ser bara att den är röd*

Är det här blombock, då? Äter den kronbladen med sina käkar? (som en del skalbaggar kan göra) Eller är den rovdjur?

CITAT
...bladlöss som tycks vara vanliga i år...
Skojar du...???
De gröna lyckas jag hålla stånd mot, med envisa klämfingrar.
De svarta har jag gett upp inför, men de är tack och lov inte direkt i trädgården.
Däremot har de invaderat en fläderbuske, som numera ser för sorglig ut - lindrigt sagt!!!
Eftersom jag inte orkade bråka med dem, har jag istället följt livet på busken. Det har varit livat värre!
Nyckelpigor, deras larver, andra larver, tusen olika flugor, getingar, skogsmyror, surr och brum och allt möjligt.
(men flugan med tre prickar är estet, och fanns på min ros Etude)
Nu är det nästan bara ett "svart skelett" kvar av busken - lössen har verkligen avgått med segern. Nästa år tar jag i med hårdhandskarna direkt, utan att ge mig! Sån där vandalisering vill jag inte se!
Liten rotfjäril ...
Slog upp den i min bok. Det är ju en riktigt BRA bild du fått av den! Lyckats fånga både färger och teckningar. (att jag inte såg det

)
Ska ut och galoppera runt bland mina ormbunkar, kanske kan även jag se några såna???
Du har fina liljor! *roligt att se*
Jag har några stycken också. Har blivit mer och mer förtjust i dem.
Vivor däremot, är en blank fläck på min trädgårdskarta. (utom gullviva förstås)
Sommarviva ... De ser underbara ut!
Är de en lundväxt?
Har helt plötsligt en (ofrivillig) lund att "göra något med".
Här i stockholmstrakten far almdöden hårt fram, *snörvel, snyft*, och det var bara att såga ner några till ... Kvar blev en "lund" kan man väl säga... inne i min inhägnade trädgårdsdel dessutom.
Väntar med spänning på fler bilder!
/amaira.