CITAT (bella79 @ 30-03-2010, 22:03)

Hej!
Jag funderar på att studera till trädgårdsmästare alt trädgårdsarbetare. Jag har några frågor ang det.
Finns det fler ställen i Stockholm förutom i Säbyholm och Järna där man kan studera till trädgårdsmästare? Jag är intresserad av yrkesutbildningar.
Vad har trädgårdsmästare/ trädgårdsarbetare för ingångslön? Finns det bara säsongsanställningar? Hur är det med semester? Är man arbetslös på vinterhalvåret??
Vad finns det för för- och nackdelar med yrket??
Tacksam för svar
Undvik Säbyholm bäst du kan. Satsa på Enköping ifall du vill studera trädgård.
Jag går på Säbyholm just nu och jag kan utan tvekan säga att det är den sämsta skola jag någonsin gått i, oavsett studienivå... De flesta saknar kompetens och motivation, men det finns två ljusglimtar bland mina sex lärare varav en är utbildad lärare och en annan åtminstone ser till att göra sitt jobb bäst han/hon kan.
Sen blir det ju värre av att jag endast går deras ettåriga utbildning vilket betyder att en stor andel av lärarna anser oss mer eller mindre vara "skräp". Åtminstone är det det som framgår av deras behandling av just oss "ettåringar". Fast egentligen har det bekräftats muntligt också...
Själv vet jag i alla fall att det blir Enköping om jag vill fortsätta på den här banan.
Och så ska jag passa på att hitta en massa lärorika praktikplatser, det är så jag lär mig mest.