Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp mig att göra fint runt vår rickepump!
          Elin80
          Inlägg 31-03-2010, 12:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 5 520

Vi har bara bott i vårt hus i knappt 3 år och inte hunnit göra något åt trädgården än, och i år har vi inte råd att fixa hela, men jag skulle ändå ville göra något litet. Så jag tänkte försöka göra det lite fint runt vår rickepump, som står i en liten "grop". Det är sol så gott som hela dagen där på sommaren. Vill gärna beställa lite perenner från odla nu eftersom jag förstått att det är fina plantor och bra priser.

Så vilka blommor tror ni skulle passa där? Vilka färger osv.? Just nu är där en hel del liljekonvaljer (på vänster sida av pumpen) och de får gärna vara kvar. Annars kan jag nog tänka mig att ta bort allt det andra, för det är mest "skräp".

Eftersom jag inte alls är duktig på hur växterna ska placeras för att det ska bli fint, så får ni gärna göra en liten "ritning" över hur och vad jag ska plantera.

Just det, rickepumpen används inte, så man behöver liksom inte lämna plats för att kunna komma fram till den.

Bifogad fil  IMG_4585.jpg ( 867.56k ) Antal nedladdningar: 53

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 08:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon