CITAT (Ralf @ 01-04-2010, 11:46)

AQ jag såg i en annan tråd att du googlat dig fram till svaret och att det var nästan totalt fel. Jag valde ändå att inte svara dig, jag kände att det skulle inte vara nån ide, precis som det är här...
Om det var fel, så hade det varit bättre om du påpekat det.. Ofta har jag en ganska bestämd uppfattning om vilka fakta som gäller, ofta väljer jag ändå att kolla upp det.
Jag vet att många reagerar på att jag skriver många inlägg, men de flesta är korta och av social karaktär. Däremot lägger jag ner ganska mycket tid på de 5 - 10 procenten mer faktainriktade och diskuterande inläggen.
Vad gäller just denna tråden, så bad Rose mig att leta upp Skatteverkets regler, vilket jag gjorde. Sen bad hon mig om hjälp med tolkningen. Sen kommer Sarah och lämnar en uppgift som jag uppfattar som klart felaktig och vilseledande. Jag rättar den och får sen skit för det. Om nu jag helt har missuppfattat skattereglerna för 2009.års taxering så är det ytterst allvarligt, då både min dotter och min mor ska deklarera försäljningar. Jag är fortfarande övertygad om att 22 % gäller (för oäkta bostadsrättsförening - 30 %), men är som alltid öppen för fakta.