Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Behöver råd och hjälp om... typ allt!
          glammis
          Inlägg 06-04-2010, 21:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 28 961

Hej! Är ny här på forumet och hittar inte så bra i trådarna än, hoppas att det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig med lite trädgårdsfrågor... Bor i ett gammalt hus med en gammal och miss-skött trädgård där typ ingenting växer. Har nu bott här i tre år snart och känner att nu måste någonting göras!

Det jag, för tillfället, undrar är:

Marktäckare: - Köper man dessa eller får man av någon annan, när kan man plantera ut dem?
          - Kan man platera dem under träd för att täcka ful jord/gräsmatta?

Är det en bra idé att så Lupiner? Kan man så dessa i gräsmatta/vid buskar eller måste de ha rabatter?

Solrosor: -Finns det bara ett-åriga eller finns det även de som blommar år efter år? Är det
          lätt/fint att ha solrosor vid en gavel till exempel?

ALLA tips emottages tacksamt. Jag tycker det här med trädgård verkar mycket svårt och jobbigt!

MVH - Madelene

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          glammis
          Inlägg 07-04-2010, 06:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 28 961

Tack alla! Det är helt otroligt att jag går upp på morgonen och har fått flera svar, kanon ju!

Jo, visst är det inställningen det hänger mycket ¨på, just nu ser jag bara allt jobb framför mig eftersom jag är en liten latmask :-) men vem vet? Kanske det finns ett latent trädgårdsintresse i mig med!

Ska fråga grannarna (som består av min syster så det borde ju vara ganska lätt...) om de har något att dela med sig av.

Kommer med all säkerhet att fråga mer här inne! tack igen!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 17:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon