Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> När sådden börjat gro
          em_san
          Inlägg 07-04-2010, 18:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 27 834

Hur gör man nu när sådden börjat gro? Just nu vattnar jag alltså sådden lite lätt efter att jorden torkat ut så att det inte ska bli för fuktigto ruttna. Jag är alltså helt grön på detta område med att själv så egna perenner och vill verkligen inte misslyckas ifall någon tycker jag verkar helt okunnig..

Men när ska omskolningen ske? Det är lavendel som jag har sått och bara första bladparet (det kallas väl så?) har kommit. Om jag förstått det rätt så ska jag alltså klippa av det första sen när andra bladparet växt ut för att få en kraftigare växtsätt och för att den ska förgrena sig mer, eller? Men ska jag plantera om dem innan eller efter det att jag klippt av det? Ska jag fortfarande ha sådden i halvskugga och ska jag vattna mer sällan/ofta eller fortsätta så som jag gör nu? Något mer jag ska tänka på?

Tacksam för svar! smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          flouee
          Inlägg 07-04-2010, 18:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Jag toppade mina lavendel när de hade 4-5 st bladpar ungefär; knippte av översta bladparet bara. Nu är de mycket buskigare smile.gif

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 22:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon