Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626
Som vanligt har jag problem med mina chilis. I år har jag dock problem med varenda en, förut har det varit någon enstaka. Bladen i topparna är alldeles ihopskrumpnade, hos vissa plantor(verkar vara sortrelaterat) så kan man se att alla nya blad och blommor har blivit bruna och många har fallit av. Jag har problem med trips i år igen men de verkar faktiskt inte ha gett sig på chilisarna så mycket och jag har haft dem förut utan att se just sådana här problem. På vissa av chiliplantorna kan man se en massa hårda vita grejor som på håll ser ut som vitt ludd under bladen. Det är inte ullöss utan det här sitter fast på/i själva bladet. Rötterna däremot växer på väldigt bra, jag tänkte att jag i värsta fall får klippa ner dem helt till första noden.
Om någon har koll på vad problemet kan vara är jag intresserad av att höra. Om jag kan rädda dem eller inte vet jag inte, men det är inte roligt att driva upp plantor i flera månader för att de sedan skall dö
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
Medlem
Antal inlägg: 7 985
Medlem nr: 12 723
Hej Jag tycker att du har olika sjuk dom Svamp o lus insekter, så du kan använda Atamon och försöker spreja dom på vatten minst två gångar på veckan, H:Bassam