Jag är sån här när jag ska ha gäster som jag bjudit hit !jag dukar dagen innan med duk och papperservetter snygga tallrikar silverbestik och blommor,det får våra gäster att känna sig välkomna då ser dom att vi verkligen gläds över att de kommer.På sommaren blir det annorlunda då blir det mer spontant någon kanske kommer helt spontant en kväll eller eftermiddag men servetter blir det alltid det sätter piff på det,på sommaren blir det ju mer spontant grilla sill och potatis osv.Men jag är noga med att duka snyggt när jag bjudit hit folk just för att de ska känna sig speciellt välkomna.Halv åtta hos mig !jag skulle nog plocka bort 75% av dom för ska man vara med i ett sådant program ska man vara GOURME alltså äter man allt av nyfikenhet,då sitter man inte och gnäller över att man inte gillar ost eller köppt vainljglass,är man GOURME är man inte rädd för att smaka på något,då bejakar man varje smak för sig och tycker den är en upplevelse:)Då kastar man sig över alla nya smaker och tycker att det var kul att få den nya smaken i mun.Helge Skog lyfter enligt min mening hela programet.
|