Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har olivträdet dött?
          Jennyirene
          Inlägg 14-04-2010, 20:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 17 007

Har ett olivträd som överlevde inomhus i vårt vardagsrum förra året men nu denna vinter satte jag in det i vårt isolerade förråd som inte är alltför mörkt. Bladen ser rätt torra ut men har inte trillat av och försöker jag dra lite i dem sitter de ändå kvar men de är mer bruna än gröna :-(. Är det helt kört? Jag vet att man kan skrapa på grenarna eller stammen, men vad tror ni angt att bladen ändå sitter kvar? Har även två små olivträd inne i köksfönstret och de har gröna blad men är ganska torra, bladen har trillat av lite mer men jag ser ju ändå att de lever. Vad tror ni om det stora trädet, är det kört??

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 17-04-2010, 20:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

ingen näring nu, när du ser att den växer aktivt och mår bra igen så kan du ge näring. du ska inte heller plantera om den nu utan gör det senare. gör så lite ändringar som möjligt nu. bara vattna när det behövs och sätt den så ljust ud kan.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 03:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon