Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plnatera perenner nu!?, Eller är ja för tidigt ute då?
          linda84
          Inlägg 18-04-2010, 22:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 115
          Medlem nr: 15 102

ååå det kliar ju så i fingrarna... jag vill jag vill jag vill biggrin.gif. men så slår mig tanken. om jag gräver min rabatt (som ja skrivit om i en annan tråd) och sätter ner dom perenner jag vill ha där redan nu så kanske dom dör ... å det vore en stor förlust. så ja frågar er som är så duktiga... kan man plantera perenner redan?

kanske vissa sorter men inte alla?

Redigerat av linda84: 18-04-2010, 22:09

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 19-04-2010, 07:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Man kan köpa perenner som stått ute i trädgårdsbutiken och plantera nu (ev. slänga över en fiberduk ifall det skulle komma riktigt kalla nätter), plantor som stått inomhus i butiken kan vara mera känsliga.

Man kan dela och flytta perenner nu men helst inte vårblommande man brukar säga att vårblommande perenner delas och flyttas höst och höstblommande delas och flyttas på våren.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          linda84
          Inlägg 19-04-2010, 08:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 115
          Medlem nr: 15 102

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 19-04-2010, 07:46) *
          Man kan köpa perenner som stått ute i trädgårdsbutiken och plantera nu (ev. slänga över en fiberduk ifall det skulle komma riktigt kalla nätter), plantor som stått inomhus i butiken kan vara mera känsliga.

Man kan dela och flytta perenner nu men helst inte vårblommande man brukar säga att vårblommande perenner delas och flyttas höst och höstblommande delas och flyttas på våren.

det låter rätt logiskt med dom vårblommande, men just i detta fallet blir detnog att köpa dom flesta iaf då jag har dåligt med perenner tyvärr sad.gif.

jag får helt enkelt rikta in mig på dom som stor utomhus på plantmarnader o.s.v dom borde alltså klara dom flesa nätter iaf. åså laddar jag med lite fiberduk ifall en massa minus grader hotar å titta in smile.gif

tackar smile.gif.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 01:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon