CITAT (linda84 @ 19-04-2010, 12:18)

väldans tjusig rabatt där måste jag säga
problemet är att jag har redan tagit bort grästuvorna och en del jord så skadan kanske redan är skedd!?
tack så jätte mycket för tipsen... får se hur jag ska lösa detta på bästa sätt. Stenen är ju inte så hiskeligt stor så risken är att den försvinner om ja ska höja upp rabatten runt om å då känns det lite

. jag får gå här å suga på det hela lite tror jg. kanske får ta bort stenen å göra bara rabatt ist.
tack alla iaf för tipsen så får vi e vad det slutar med

.
Kul att du gillade rabatten, det är bara 1 av många varianter man kan göra.
Ingen skada är skedd. Eftersom du har en del småsten i jorden kan du plocka upp några till om du vill. Sedan lägger du tillbaka grästorvorna (om du har dem kvar) med gräset neråt i hålet (de blir utmärkt jord med tiden). Tar den uppgrävda jorden (om du har den kvar) och blandar den med mulligare jord så har du både mullrik jord på ytan och vattenhållande jord lite längre ner. De småstenar du tagit upp kanske passar som kantstenar eller prydnadstenar inne i rabatten. Allt gratis skall man ta tillvara
Den större stenen du vill jobba runt kanske går att höja upp (om den inte är för tung/stor) så den syns bätte uppe i rabatten. Några stenar, stubbar och liknande förskönar alla rabatter tycker jag.