Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har Björken musöron nu?
          Mony
          Inlägg 18-04-2010, 11:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 357
          Medlem nr: 24 388

Hejsan ni som bor i Skåne. Kan man säga att björken har musöron nu? Jag tittade nära en björk och såg då små blad. Jag vill gärna klippa mina rosenbuskar då de ser helt förskräckliga ut smile.gif

/M med kliande fingrar!

--------------------
          Besök gärna min blog: mony71.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ezereht
          Inlägg 18-04-2010, 17:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 481
          Medlem nr: 8 514

Klematisar är jättesena och ser helt stendöda ut, tills plötsligt.. så vänta länge innan du ger upp om dem.

Kolla när det kommer knoppar på dina rosor, då ser du vart det slutar, klipp av där.
          Annars kan du klippa av toppen och fortsätta klippa tills du möter "levande" ved. Du märker, det som är sprött och torrt brukar vara dött. Det som är spänstigt lever.

Mina pimpineller har ju äldre grenar som är bruna så där går jag efter "knopparna". Men gallica ser man tydligt vad som lever för det är grönt, det döda är brunt, samma på Rose de recht och mina kanadarosor.

Tror inte man egentligen kan klippa "fel" eller för mycket/lite på busrosor och rabattrosor. Klipper man för lite får man ta mer sen. Tar man för mycket så får man vänta lite längre på tillväxt, men inte hela världen och dom blir förmodligen tätare.

--------------------
          Temptations come, as a general rule, when they are sought.
          -Margaret Oliphant
          --------------------
          zon 5

Citera
          skogstroll
          Inlägg 20-04-2010, 13:12
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Ezereht @ 18-04-2010, 18:42) *
          Klematisar är jättesena och ser helt stendöda ut, tills plötsligt.. så vänta länge innan du ger upp om dem.

Kolla när det kommer knoppar på dina rosor, då ser du vart det slutar, klipp av där.
          Annars kan du klippa av toppen och fortsätta klippa tills du möter "levande" ved. Du märker, det som är sprött och torrt brukar vara dött. Det som är spänstigt lever.

Mina pimpineller har ju äldre grenar som är bruna så där går jag efter "knopparna". Men gallica ser man tydligt vad som lever för det är grönt, det döda är brunt, samma på Rose de recht och mina kanadarosor.

Tror inte man egentligen kan klippa "fel" eller för mycket/lite på busrosor och rabattrosor. Klipper man för lite får man ta mer sen. Tar man för mycket så får man vänta lite längre på tillväxt, men inte hela världen och dom blir förmodligen tätare.

Hmm jag tog av lite dött men jag avvaktar nog ytterligare avverkning tills björkarna vaknar smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon