CITAT (theseraphim @ 20-04-2010, 18:02)

Sicket dravel! Hur ska man veta att det gick till så överhuvudtaget finns inget som styrker den "oskyldiga" hundens provocerande attack. Det enda jag ser är en välfabricerad historia som är så kantad med socker så man blir illamående. Hundar som bits är farliga helt enkelt.
Kära "Orakel"!
Ditt uttalande visar tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om. Och att du inte läste hela berättelsen.
Har du någonsin haft förmånen att träffa en tik som nyligen fått valpar? Eller har du bara något emot hundar i allmänhet?
Eller du kanske tillhör den kategori av människor som tycer att det är OK att urskillningslöst kasta sig över nyfödda djurungar (inklusive människodito) för att klappa och kladda på dem? Själv hade jag god lust att anfalla när vuxna människor betedde sig som idioter när jag var nybliven mamma.
Du kanske tycker att alla (hon)djur som lever i naturen bör skutas, så att du inte riskerar att bli biten om du t.ex. hamnar mellan en björnhona och hennes ungar?
Om du inte har något vettigare att tillföra, kan du lika gärna avstå från att skriva i den här tråden.