Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Prince Napoleon?, Var kan man hitta denna?
          emmalofo
          Inlägg 20-04-2010, 20:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 267
          Medlem nr: 19 330

Har hittat en så ljuvlig bourbon-ros som kallades Prince Napoleon, någon som vet var man kan få tag på en sådan?

Har letat på de internetbutiker jag handlat från (floralinnea och rosenposten) utan framgång, några fler tips?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 24-04-2010, 13:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Prince Napoleon blir ca 2 m ser jag, ska det vara en lagom stor klätterros. Louise Odier blev 3 m hos mig i zon 3 - 4 ! Constance Spry blir riktigt stor ca 3 m och blommar en ggn. finns många bilder i mitt album/Klätterrosor. Här några förslag

James Galway

James Galway, Austinros med en underbar doft och blir ca 2 m, i år frös den ner men brukar ta igen det på sommaren, denna ros är lagom stor.

Mary Rose en Austinros som blir en frodig buske ca 1.5 m, tål mycket kyla. Har många fler bilder av denna i mitt album/Austinrosor. Älsklingsros för den är så fyllig, vacker, zon 4, doftar gott, blommar till hösten.

Rose de Rescht, buskros med stark doft ca 1.5 m, zon 5 blommar flera ggr på en sommar. Mörkare färg men en bra ros som man ska ha om man gillar rosor.

Hyde Hall, Austinros som blir hög ca 2 m, men mycket svag doft, läcker färg.

Kolla runt i mina album det finns mycket annat du kan välja. Undvik en massa klena rosor, efter denna tuffa vinter har vi rosvänner fått känna på att väldigt mycket börjar om nerifrån inte minst klätterrosor.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon