|
Så plugarna får alltså inte användas längre egentligen? Konstigt att jula säljer dem då... Men då vill jag inte använda dem heller.
Men då kanske jag får köpa vanligt roundup och stryka på stubben efter att jag sågat ner den.. Hittar inte roundup stop, men hittade en med svamp sm gjorde att man bar akunde stryka på medlet och då är det ju ganska säkert att inget hamnar där det inte ska hamna.
Har iaf börjat ringbarka lite av slyet nu också, har börjat förstå att det nog är minst ca 200st små träd som är mellan 2-5cm i diameter!! Och har tagit bort barken runt om på bara ca 15 träd, så de tär en del kvar att göra och det görs inte på en dag om man inte är 3-4 personer som hjälper till. För visst ska jag ta bort barken så långt ner som möjligt, och ca 10-20 cm på höjden bör väl räcka? Men, så länge jag inte skär av mig ngt finger så ska det väl gå bra.
Men är det någon som vet hur lång tid det kommer ta innan trädet går att såga ner? Hur ska jag se om trädet är helt dött så att det inte kommer skicka mer rotskott?
Bassam: har du sätt det där med injektioneringen av salt nyligt eller var det länge sedan? Alltså så att den finns kvar att köpa? Vilket bygg företag var det som hade det om du minns?
|