CITAT
Många gånger har jag kikat in och vandrat runt i din trädgård utan att du sett mig
Jag får bestämt ställa ut kaffekoppar under rosenbuskarna...
och en fylld termos.
Kajsa, vad härligt!!! Etudes chockrosa färg, tror jag att man antingen älskar - eller avskyr.
Jag älskar.
Amber queen är en ljuvlig och självsäker skönhet, som tydligt har demonsterat sitt "Nej!" till mig.
Men hon lär vara tillräckligt självsäker för att inte gå och dö i första taget, så du får säkerligen inga problem med henne.
Nuits de Young har jag kikat på några gånger, en charmerande mörk mossros av sammet. Men den blommar lite för kort tid tycker jag, och så vet jag inte var den skulle bo.
Blommar kort tid ... å andra sidan, så är det ju en del av njutningen!
Vi lever i ett konsumtionssamhälle, med fri tillgång till i stort sett vad som helst året om. Är man otålig, så behöver man inte vänta...
Vill man titta på julens Kalle Anka på midsommarafton, så är det bara plocka fram videon.
När man börjar längta efter tulpanerna, så köper man dem i flock, flera månader i förväg.
När man börjar längta efter blommorna i balkonglådorna, fyller man dem med penseer som drivits fram långt tidigare än många privatpersoner klarar av.
Kräftor i maj? Varför inte.
Men se rosorna ... dem får man vänta på, och de ger sig av utan pardon.
Kan man uppskatta någonting mera, än under dessa förhållanden, när man får var en del av den naturliga tidscykeln...
Det ger en helt annan rytm åt livet!
De andra två rosorna känner jag inte till. *Slår upp dem i mitt roslexikon*
De verkar fina! Och bägge två är väldoftande. Läckert.
Tack fiffiga frun! *blir glad när någon tycker om mina bilder*
kramisar/amaira