Jag var inne på länken, både roande och oroande. Hur man lär sig själv innehåller ett par frågetecken. Först skulle man leta upp ett skatbo för skatorna bygger alltid i kryssen. Jag misstänker nog att de bygger där det går men strunt i det. Sen skulle man långsamt gå in i krysset och stanna där ett tag samtidigt som man håller i sina pinnar. Nu är det så att står man stilla och håller i ett par pinnar kommer snart musklerna att protestera. Man börjar få problem med balansen, får kramp mm. Då kan den lättpåverkade tro att det är curry i armarna men det är bara musklerna som spelar spratt. Nåja, jag blev inte övertygad.
Skulle faktiskt mer än gärna göra ett experiment med currymänniskor. Använda ett stort fält utan orienteringsmöjligheter där några försökspersoner skulle få plocka fram linjerna och så registrerar man dessa med en teodolit eller liknande. Sen skulle man jämföra med vad alla kommer fram till och gärna nya tester andra dagar. Skulle alla dessa tester visa på ett gemensamt överensstämmande rutnät kan jag tro på det, tills dess är jag djupt skeptisk. Vad en eller några personer intygar på internet har ingen betydelse i sammanhanget, hur trovärdigt man än uttalar sig.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|