Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Katt, kattlucka och möss
          skogstroll
          Inlägg 27-04-2010, 09:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Min kisse är en riktig jägare hon... Kattlucka är ju en bra grej men den skiljer inte på möss och katter, och så fort vi öppnar luckan så får man gå upp vid 3 på natten och jaga råtta. Några tips på hur man kan göra för att slippa eländet men ändå behålla kattluckan? Är hon inne på nätterna så kommer hon och jamar för att gå ut vid 3-tiden så det är nästan samma elände... vill sova hemma och inte på bussen.... d010.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-04-2010, 20:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hmm, tar sig råttorna in själva eller blir de hjälpta av katten? Är det det senare hjälper det nog bara att hålla luckan stängd. Kommer de in själva så hjälper nog en hög tröskel. Men är det så svårt att få katten att fatta att den inte får gå ut på natten? Ge f-n i att öppna, nån gång lär den sig. Om katten släpar in byten så undrar jag om man kan göra en kattlucka med handtag som den måste hålla i med munnen för att komma in. Svårt att ha ett byte i munnen samtidigt. Vi icke-kattägare slipper många bekymmer även om skitande grannkatter kan ställa till med vissa problem.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Peztis
          Inlägg 28-04-2010, 20:41
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (Gossen Ruda @ 28-04-2010, 21:32) *
          Hmm, tar sig råttorna in själva eller blir de hjälpta av katten? Är det det senare hjälper det nog bara att hålla luckan stängd. Kommer de in själva så hjälper nog en hög tröskel.

De får hjälp...

Men är det så svårt att få katten att fatta att den inte får gå ut på natten? Ge f-n i att öppna, nån gång lär den sig.

Lovar dig, det finns vansinnigt tjatiga och envisa katter... men jag håller med, NÅGONGÅNG bprde de väl lära sig!!!

Om katten släpar in byten så undrar jag om man kan göra en kattlucka med handtag som den måste hålla i med munnen för att komma in. Svårt att ha ett byte i munnen samtidigt.

Åh! Det skulle jag vilja se!!! En katt som med en stadig tass på bytet (de är ju inte alltid döda bara för att de sitter fast i munnen på katten!) försökandes få upp luckan med munnen för att lycklig få komma in och ta emot berömmet! biggrin.gif

Vi icke-kattägare slipper många bekymmer även om skitande grannkatter kan ställa till med vissa problem.

Vi kattägare delar så gärna med oss! biggrin.gif

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-01-2026, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon